Friday, September 24, 2010

PENGERUSI BADAN KHAIRAT KG. PENDAMAR MENINGGAL DUNIA, ALFATIHAH

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, salam sejahtera dan salam satu Malaysia.

Alfatihah dan semoga rohnya dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh. Amin, Amin, Amin Ya Robbal Alamin.

Begitulah suratan yang telah tertulis dari sejak a2ali, Tuan Haji Abdullah bin Mustajab telah meninggal dunia pada 22 September 2010 jam 7.00 pagi, aku dimaklumkan oleh sepupuku Ahmad bin Yaakob lebih kurang jam 9.15 pagi melalui telefon.

Jena2ahnya telah dimandi dan kafankan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang, kemudian di bawa balik kerumahnya sebentar untuk tujuan penghormatan terakhir oleh anak-anak, saudara, sahabat handai, jiran tetangga dan kemudian jena2ah di bawa ke masjid untuk disolatkan. Selesai solat jenaah terus di bawa ke tanah perkuburan Islam Kampung Raja Uda Pelabohan Klang (Tanah kelahirannya), Imam yang memimpin bacaan Yaasin, tahlil serta talkin ialah Tuan Haji 2ulkifli bin Haji Mahfud2 (Imam 2 Kg. Pendamar) manakala Imam yang mengetuai solat ialah Tuan Haji Mohd. Shah bin Haron (Na2ir Kg. Pendamar).

Selain dari menjadi Pengerusi Badan Khairat Kg. Pendamar, Allahyarham juga adalah Timbalan Pengerusi Rukun Tetangga Kawasan Kg. Pendamar dan juga Bendahari JKKK Kampung Pendamar, Klang.

Semoga rohnya dicucuri rahmat .. Al-Fatihah ................. Amin.

Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments:

Post a Comment