Thursday, September 2, 2010

ATTACK, CURE, SEHAT dan ALHAMDULILLAH

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, salam sejahtera dan salam 1 Malaysia.

Dah lama rasnye tak menjenguk blog ni, almaklumlah baru bekerja semula pada 1 Sept. 2010 selepas lama bercuti sakit mulai 10 Ogos 2010. Sakit kerana masalah jantung hatiku. Minggu depan 6 Sept pagi akan menjalani pemeriksaan ulangan di Darul Ehsan Medical Centre (DEMC) Shah Alam.
Semasa aku kena attack pertama (pengsan) di dalam auditorium mbsa sempena perhimpunan bersama datuk bandar (datuk bandar tak de masa tu kerana bercuti keluar negara, diwakilkan kepada timbalan sahaja). Aku dikejarkan ke DEMC kerana jaraknya cuma 400 meter dari pejabat (untungnya ada panel hospital berhampiran pejabat).
Aku sedang diangkat oleh staff MBSA, Dari kiri Maniam (pemandu), Hamzah (perancangan), Ijoy (hasil), Zafry (khidmat bandar), Nampak belakang kepala dari kiri Fahmy (kebudayaan), Roshan (hasil) dan Kimy (ICT)
Dr. Roslan Fadzil sedang menghubungi DEMC.

Duduk dalam wad 5 hari, Dr. Abd. Rahman kate injap saluran jantung aku lemah (dimana dia tak berfungsi sepenuhnya - aku manalah tau). Aku mintak "discharge" pada 14 Ogos walaupun Dr. tak benarkan, malkumlah bulan Ramadhan, kesian isteri dan anak-anakku datang berbuka dan bersahur di bilik wad aku, cam dok dalam hotel kan (bayaran wad satu hari RM250.00). Alhamdulillah kerana ada kelayakkan bayaran untuk sakit kronik iaitu untuk satu keluarga RM10 ribu setahun, jadi aku dah guna setakatni RM5 ribu lebih, so tinggal lagi RM4 ribu lebih.

Ubat yang aku kena makan buat masa ni ialah satu zorkov, satu gastrik dan tiga lagi pencair darah. Ada satu lagi ubat cecair yang kene injek di perut untuk tujuh hari, (macam penagih dah). Kengkawan aku yang tolong angkat aku dari dalam auditorium sampai ke hospital (temasuk pemandu kereta honda accord yang bawak aku ke DEMC - tak dikenali sebab dia lalu pastu kengkawan ni gi tahan, terus bawak aku masuk kereta dia), terima kasih aku ucapkan yang tidak terhingga semoga Allah sahaja yang dapat membalas jasa baik tuan-tuan sekelian. kepada kengkawan lain dan sedara-sedara aku yang ziarah aku semasa di DEMC juga aku ucapkan terima kasih, jasa tuan/puan tetap ku kenang.

Aku dimaklumkan sharul sempat snap gambar aku semasa di bawa ke hospital, nanti kalau ada aku uploadkan.

OK setakatni sahaja, kita jumpa di lain tajuk pula, wasallamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

1 comment:

  1. akhirnye terupdate juga ek pak cik ipin....
    syukur alhamdulillah sihat juga akhirnya...

    ReplyDelete