Tuesday, February 2, 2010

Cuti-Cuti Malaysia ke Cameron Highlands

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Pada 30 dan 31 Januari 2010 saya sekeluarga bercuti di Cameron Highlands, percutian terakhir kami sekeluarga di Cameron Highlands ialah pada tahun 2000, dah lama sangattu. Kami bergerak jam 8.00 pagi melalui Tapah, jalan mak oii banyak koner siku, sampai ada anakku yang muntah dan pening.

Kami menginap di Hotel Rosa Pasadena, Brincang, kami ingat depan ngan pasar malam, rupanya pasar malam dah berpindah di hadapan Balai Polis Brincang, Hotel yang berdekatan ialah Star Regency Hotel & Resort, apartment MBSA jauh sangat dan tiada kemudahan lift untuk naik ketingkat 4&5. Sebabtu kami tak jadi gunakan kemudahan tersebut, Sewa di Rosa Pasadena RM210.00 satu malam untuk Family Room (1 katil Kingsize dan 1 katil single).

Hari pertama sampai terus check in di hotel, pastu petang gi jalan-jalan dan cari kedai minum teh di tepi jalan, cari barang-barang kering aje, esok nak balik baru cari barang-barang basah. Malam gi pasar malam, ditakdirkan Allah kami berjumpa dengan Hajah Hanifah sekeluarga dengan Fidah dan Saniah sekeluarga, dia datang pada hari Jumaat.

Esok pagi kami jam 10.30 pagi check out balik melalui Simpang Pulai, sebelum tu pergi beli shopping sayur-sayuran, strawbery, teh berperisa dan keledek madu di Pasar Kea Farm, jalan balik melalui simpang pulai ni kira ok gak, sebab tak banyak koner lipat atau koner siku.

Sampai rumah Alhamdulillah jam 6.30 petang dengan selamatnya.