Friday, February 12, 2010

Perjalanan balik yang meletihkan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Semalam 11 Feb 2010 semasa balik dari pejabat melalui Alam Impian dan Jalan Kebun, saya terperangkap dengan kesesakkan yang amat sangat, cuba anda fikirkan selalu keluar opis jam 5.00 petang boleh sampai rumah 5.30 petang, tapi semalam keluar jam 5.05 petang sampai kerumah jam 7.00 malam.( perjalanan biasa setengah jam tetapi semalam menjadi 2 JAM )

Saya terperangkap diantara Sekolah Keb. Tamil Ladang Batu 4 sehingga ke bulatan kecil menghala ke Jalan Kebun, semua kerana gara-gara pengagihan limau sempena tahun baru cina di hadapan kilang thermos oleh siapa orangnya saya pun tak tahu, mungkin saje-saje nak bagi kepada semua kenderaan yang lalu di jalan tersebut, akibatnya kenderaan tak bergerak lancar dan saya tersangkut di bulatan kecil tersebut 20 minit akibat tiada satu pun pemandu yang bertolak ansur, sehinggalah sampai anggota trafik PDRM untuk melancarkan perjalanan, TERIMA KASIH TUAN POLIS.

Lain kali saya cadangkan kalau nak agihkan apa-apa pun janganlah cari masa orang balik kerja, orang semua nak cepat, nak balik solat Asar, nak ambik anak sekolah, nak ambik isteri/suami di tempat kerja lain dan macam-macam lagi, walau pun setahun hanya sekali sahaja, tetapi masalahnya kalau tahu lebih awal kita boleh merancang perjalanan, betul tak.

Wasallam.

No comments:

Post a Comment