Saturday, May 29, 2010

PENGORBANAN YANG TAK SETIMPALNYA

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, salam sejahtera dan salam 1 malaysia.

Hari ini 29 Mei 2010 jam 10.00pagi aku bersama ifah bawa emak saudara ku sariah ke kedai membuat speaker untuk telinga di Andalas kerana dia dah kurang deria pendengarannya.

Sesampai di sana aku cari tempat yang sesuai untuk menurunkannya dari kereta, sebab kakilima kedai semuanya tinggi dan aku berhenti dihadapan Rumah Sakit Bersalin Razif, mak saudara aku ni dah tak boleh jalan, yang dia boleh merangkak saje, jadi aku bawak sekali kerusi roda. Nak jadi cerita semasa aku menurunkannya dari kereta di hadapan klinik razifni, semua staff klinik razifni datang, ada sorangtu mungkin doktor la dia tanya aku, nak bawa kemana makcik ni, sebab klinik dia klinik bersalin, kalau orang tuan umur 81 tahun nak bersalin, dia nak panggil orang surat khabar, sebab dalam sejarah kes ni. Jadi aku terangkan nak bawak gi klinik buat telinga di hujung klinik razif ni, dia orang sume gelak.


Doktor sedang memeriksa telinga kiri dan kanan Mak Long.

Sedang diuji pendengarannya menggunakan alat ujian digital.

Selepas diperiksa oleh doktor dan kesesuaian nada pendengaran serta di cetak bentuk telinga yang diperlukan, kosnya ialah RM4,970.00 untuk kedua-dua belah telinga, mak ooi kataku mahalnya, dahlah aku pun pokai, kereta aku kena berapa pulak clutch dah habis, Mak Long hanya ada duit RM4,680.00 jadi yang lain tu aku topup ajelah, mak sedara apa salahnya, dulu aku masa kecik-kecik pun lepak kat rumahnya di Kurantin Pelabohan Klang.

Aku bayar deposit RM1,000.00 , guna dulu duit aku nak bayar repair kereta, kata doktor tu, dua minggu lagi siaplah telingatu dan boleh amik. Jam 12.30 tengahari siap semua testing dan balik kerumah.

Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments:

Post a Comment