Friday, May 28, 2010

PERSIDANGAN TAHUNAN UMNO CAW. KG. PENDAMAR 2010

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, salam sejahtera dan salam 1 malaysia.

Hari ini 28 Mei 2010, jam 3.00 petang berlangsungnya persidangan tahunan umno cawangan kg. pendamar klang di perkarangan rumah tuan haji ishak bin mohd jonid (ketua UMNO cawangan).

Wanita telah memulakan persidangannya lebih awal kerana selepas itu persidangan cawangan pula akan dimulakan. Wakil Wanita Bahagian ialah Puan Noray binti Ngadi.

Persidangan wanita sedang berjalan.

Wakil Bahagian Klang Puan Noray Ngadi (baju merah)

Antara ahli wanita yang hadir

Saya dimaklumkan Pergerakan Pemuda telah mengadakan persidangannya pada minggu lepas.

Saya dipilih sebagai pengerusi tetap sementara persidangan cawangan kerana pengerusi tetap dan timbalan pengerusi tetap tidak hadir. Mesyuarat berjalan dengan lancar.

Persidangan Cawangan sedang dimulakan.

Setiausaha Cawangan sedang memberi penerangan.

Ahli Cawangan yang hadir

Tuan Haji Ishak bin Mohd Jonid (Ketua UMNO Cawangan merangkap Naib Ketua Bahagian)

Wakil Bahagian Tuan Haji Yaakob bin Abd. Rahman

Beberapa masalah telah diajukan oleh ahli-ahli, minta longkang batu yang dibina di parit ketua cawangan hendaklah di sambung sehingga ke belakang. dan juga parit di lot 1122 dan lot 1118 minta dikorek atau dalamkan lagi untuk mengelakkan banjir yang menengelamkan bahagian dapur penduduk di situ bila hujan turun.

Ada juga penduduk yang minta di buat nama tuan rumah di setiap jalan dan lorong kerana rumah kampung tiada nombor rumah.

Semasa mesyuarat sedang berjalan, kami dimaklumkan anak ketua cawangan (Mamat) mendapat kemalangan di laluan motosikal susur keluar ke jalan kebun, tapi tak teruk sangat.

Antara makanan untuk jamuan sup cendawan, sup ayam, popia goreng pedas, kueh-mueh, buah rambutan dan pisang, air sejuk dan panas.

Mesyuarat tamat jam 4.50 petang, Bila saya tangguhkan mesyuarat, tetiba muncul Tuan Haji Nasharuddin Mohd. Zin, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Klang dan rombongannya.

Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments:

Post a Comment