Sunday, May 30, 2010

PERSANDINGAN MAHADZIR HAMAD

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, salam sejahtera dan salam 1 malaysia

Hari ini 30 Mei 2010 jam 8.30 pagi aku siapkan sedikit bumbung gazeboo aku, atap tak cukup lagi 20 keping. Adik aku Azhar datang dari seremban dan tolong panjat ukur atap untuk dipotong.

Lepastu jam 11.49 aku pergi kerumah Tuan Haji Ramly Dawod untuk memenuhi jemputan majlis perkahwinan anaknya, Encik Mohamad Zin Dawod Ketua Kampung menjadi penyambut tetamu, kerana ini adalah rumah abangnya.

Selesai sudah majlis di perumahan fasa 2, aku bergegas bersama isteri ke Kg. Sg. Kandis untuk menghadiri majlis kenduri persandingan Mahazir Hamad (mantan pelumba basikal selangor/malaysia), sampai di sana jam 12.15 tengahari, majlis persandingan aku dimaklumkan jam 12.30 tengahari, Disana aku jumpa pelumba selangor yang dah pencen sebab masing-masing dah bekerja, antaranya Sallehuddin anak abang Hashim, Ijad, Hadi Putra, Mohd. Shah, Cikgu Sood, dan ada dua lagi pelumba yang aku dah lupa namanya sebab badan pun dah dua kali ganda dari aku, budak wilayah la tu.

Mahazir dan pasanganya dari Pasir Mas Kelantan.

Hadi Putra ngan isteri dan anaknya.

Balik dari rumah mahazir aku terus ke rumah Ibrahim di kampung, juga majlis kenduri kahwin anaknya yang sulung. ramai gak jemputan, yang rewang kebanyakannya orang johan setia, sebab Ibrahim dari Johan Setia.

Balik dari kenduri solat zohor di rumah, selesai solat amik lak anak ku yang baru mula bekerja part time di PETRONAS di Taman Pendamar Indah 2, di tepi lebuhraya KESAS. Itulah sedikit diari saya pada hari Ahad ni

Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments:

Post a Comment