Wednesday, December 16, 2009

INNALILLAHI WAINNAILAIHI RAJI'UN, ALFATIHAH


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Doa ziarah jenazah.

Subhanal hayyil lazi la yamutu. Allahummagfir lihazal mayyiti warhamhu wa anis fil qabri wahdatahu wa gurabatahu wa nawwir qabrahu.

Artinya: “Maha suci Zat Yang Hidup yang tidak akan mati. Ya Allah, ampunilah mayit ini dan sayangilah dia, dan temanilah dia di dalam kesendirian dan keasingannya di dalam kubur, dan terangilah kuburannya.”
Pagi tadi 15 Disember 2009 aku dikejutkan lagi dengan berita kematian, kali ini staff jabatan korporat Azuddin Jili ahli muzik meninggal dunia lebihkurang jam 4.00 pagi waktu sekyen 4, Shah Alam. Maha suci Allah yang telah mengambil umatnya dalam tidur.

Kami semua satu jabatan korporat menziarahi jenazahnya di No. 23, Jalan Jambu Bol 4/3E, seksyen 4, Shah Alam, Turut hadir menziarahi jenazah, Dato' Mazalan (Datuk Bandar), Tuan Hj. Moktar Hani (Timbalan Datuk Bandar), Pengarah-pengarah Jabatan, Dato' Hj. Abu Sujak (Bekas Datuk Bandar yang Pertama). Alhamdulillah jenazah setelah sempurna disolatkan terus di bawa dengan kenderaan jenazah MBSA ke Kuala Kangsar dengan diiringi oleh beberapa kakitangan Jabatan Korporat diketuai oleh Encik Jaid Idham Idiris (Pegawai Sukan) baru balik dari Laos (Sukan SEA).

Saya balik ke pejabat dari ziarah jalan kaki kerana kenderaan telah balik lebih awal,

saya melalui tasik dan terus ke bahagian parking wisma di L2, pastu naik atas la di G, boleh tahan gak, bepeluh ketiak (excercise)


Wassallam.

No comments:

Post a Comment