Sunday, December 6, 2009

Klang Tanjung Malim Klang

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh.

Pada 4 Disember 2009 Jumaat aku cuti sebab nak hantar anakku buat Passport Antarabangsa. Jam 8.30 pagi hantar angah ke Jabatan Imigresen, lepastu hantar anak bongsu ke HQ Bulan Sabit di Klang, lepastu balik semula ke Jabatan Imigresen di Pelabohan Klang dan dimaklumkan jari angah tak boleh di trace oleh mesen pengimbas cap jari, Jadi aku terpaksa ke HQ JPN di Shah Alam untuk buat pengesahan identitinya.

Lepas tu balik semula ke Jabatan Imigresen Pelabohan Klang, tapi jam dah 12.00 tgh, takut tak sempat, sebab hari Jumaat, jadi terus balik kerumah.

Kul 3.00ptg. pergi ke Tanjung Malim (UPSI) menjemput isteriku, OTW balik singgah beli durian RM30.00 9 biji, tapi sampai rumah durian tak elok sebab lembik separuh aje yang di sebelah pangkal (tangkai) masih keras, nasib kan, dalam durian mana tau elok ke tidak, macam manusia gak, luar nampak baik, hati sape tahu,

Maghrib sampai di Bandar Sultan Sulaiman dalam hujan renyai-renyai. Hajat hati nak singgah di Surau Flat Kastam, tapi berkunci, (tak berfungsi kot, terus berpusing ke Masjid Bandar Baru Sultan Sulaiman, Pak Imam sedang baca doa.

Lalu depan rumah Bang Long dah terang benderang dengan 5 buah kemah makan dan lampu bergemerlapan, nampak Bang Mawi (Timbalan Pengerusi JKKKP) tengah setting bekas makanan dan adalah 2-3 orang dalam kemah tengah duduk-duduk. Aku terus balik rumah.


Aku kerumah Bang Long jalan kaki sebab dua-dua motor takde, nak naik kereta tempat letak kereta tentu dah penuh, jadi lebih baik jalan kaki (exercise). Sesampai di sana Y.Bhg. Dato' Mazlynor tengah berucap merasmikan Pejabat JKKKP Kg. Pendamar/Jamuan Rakyat.


Selepas Dato' Mazlynor balik ADUN Bebas Pelabuhan Klang Badrulhisham datang joint jamuan rakyat, dia naik kereta kenari aje, ada logo ADUN Negeri Selangor, memang dia ADUN yang simple, takde duit. Dia juga kawan sekolah isteri ku semasa di STAJ


Lepas selesai majlis tiba masa nak mengemas, semua balik tinggal kerabat Bang Mawi aje dan kerabat aku yang tolong basuh peralatan buffet dan periuk belanga. Timbalan Pengerusi JKKKP merungut, "Kalau majlis yang serupa di buat di sini, ini adalah kali yang terakhir, serik rasanya kena sediakan makanan seawal jam 8.00 pagi, dah tu kena mengemas pulak sampai selesai, pemuda pun takde nak tolong". Kesian dia tapi kerja biar ikhlas, Aku adalah tolong kemas kerusi meja sebelum tu, tapi lepastu, kepala sakit pulak, pergi rumah Mak Piah, baring kejap.

Balik umah kul 11.45 malam, Wassallam.

No comments:

Post a Comment