Thursday, December 17, 2009

MAJLIS KENDURI EKIN ISMAILUDDIN


Assalamualaikum, warahmatullahi wabarakatuh.

Alhamdulillah selesailah sudah majlis akad nikah Ekin pada Jumaat 10/12/2009 jam 5.30 petang di kediaman Ismailuddin di Jalan Sri Mersing Taman Sri Andalas, Klang. Aku dan Bang Lang (Abd. Rashid) jadi saksi pengantin perempuan merangkap jadi saksi nikah sekali.


Jurunikah Al-Fathil Ustaz Haji Alwi Parman (Timbalan Pengarah Bahagian Kekeluargaan Islam JAIS)tetapi yang mengijabkan ialah Bang Long (Ismailuddin - Ayah pengantin perempuan).

Esoknya 11/12/2009 majlis kenduri bermula, buat-buatla sebok jugak aku, aku jumpa dengan saudara mara yang dah lama tak jumpa, dan tak lupa aku jumpa teman serumah dan teman sebilik semasa aku mengerjakan fardhu haji tahun 2003 iaitu Haji Tantawi dan isteri (TTDI Shah Alam), Haji Ali dan isteri (Tanjung Malim), Haji Saharuddin dan isteri(Sg. Pinang Klang) dan Haji Wahab (Polis) dan isteri(Pedas Neg.9)yang tak jumpa Haji Ismail(Cikgu Mail) dan isteri(Palm Grove Klang).


Majlis kenduri selesai jam 6.30 petang, aku balik rumah, lepas maghrib datang lagi sebab ada makan malam dan sesi buka hadiah pengantin.Majlis buka hadiah dan mengemas meja dan kerusi selesai jam 11.00 malam, balik rumah tidor.

Semoga jodoh pasangan pengantin Nor Ashikin dan Mohd Faiz berkekalan hingga akhir hayat. Minggu depan 19/12/2009 giliran majlis di rumah pengantin lelaki di Kemensah Zoo.

Wasallam.

No comments:

Post a Comment