Tuesday, November 24, 2009

Al-Fatihah kepada arwah Nurahiedah ICT

Assalamualaikum w.r.bkt.

Semalam pagi kul 9 bertolak ke Kg. Jana Baru, Taiping dekat kem RAMD batalion ke ? , dekat kem tahanan ISA kemunting bersama kakitangan MBSA naik bas besar menziarahi jenazah almarhumah Puan Norahieda binti Emaknya yang telah kembali kerahmatullah pada 22 Nov 2009 pada jam +-4.30 petang kerana sakit yang tidak tahu sebab dan puncanya. Doktorpun tak tahu nak mengesahkan sakitnya.

Sampai sana +- kul 12.30 tghari, jenazah sedang dimandikan, kemudian dibawa ke masjid kampung tersebut dan di sembahyangkan selepas solat zohor oleh ramai jamaah lebih dari 100 orang termasuk staff MBSA.

Tanah perkuburan di sebelah rail keretapi, jadi kami jalan kaki dari masjid ke tanah perkuburan, jenazah dibawa menaiki van melalui jalan lain yang agak jauh yang melalui satu lagi kawasan perumahan. Tiba di tanah perkuburan yang ramai staff MBSA, kerja mengangkat jenazah dari van ke liang lahad hinggalah menutup lahad dan mengiringi bacaan talkin dilakukan oleh kebanyakkan staff dan 3 orang Ahli Majlis iaitu En. Kamaruzzaman, En. Harris dan En Manaf, Pengarah pun ada juga Haji Rosli Bakar, Pn. Shamsiah dan ramai lagi Pegawai, Alhamdulillah, begitulah prihatinnya staff MBSA bila berlaku kematian sume turun, kalau ada DB mesti dia suruh staff bahagian agama stay kat taiping untuk buat kenduri tahlil 3 malam beturut-turut.

Kami bertolak balik dan sampai di pejabat kul 7.20 malam sebab highway jem, jalan sedang dibaiki serta hujan. Berhenti sekali makan tengahari, makan nasi lemak bilis ngan ikan masin dan teh O panas RM2.00 cukup murah di hentian sebelah taiping.

Kami doakan semoga roh almarhumah di tempatkan disisi Allah S.W.T bersama-sama roh tabi'ie dan tabi'ien . Al-fatihah.

Wasallam.

No comments:

Post a Comment